Interiéry

Čalounění interiéru v kůži

Materiály:
Na čalounění vozidel používáme pouze speciální autočalounické kůže. Jsou celoprobarvené (kůže pouze stříkaná se odírá ) stálobarevnými barvami. Tloušťka kůží, ze kterých zhotovujeme čalounění je 1,2 – 1,4 mm, tak jak bylo používáno v minulosti. Slabší kůže mají zcela jiné vlastnosti a čalounění se nepovede propracovat tak, jak bylo původně.

Barvy a desény:
Vzhledem k tomu, že převážnou část kůží si necháváme vyrobit na zakázku, dokážeme zajistit jakoukoliv barvu, odstín a desén kůže. Není problém opatřit kůži pouze na opravu či doplnění stávajícího interiéru. V naší nabídce jsou též kůže tzv. žilnaté, v původních barevných kombinacích tak, jak byly ve dvacátých a třicátých letech používány. Některé kůže dodáváme od výrobců, kteří se specializují na autokůže pro veterány. Mají v nabídce cca dvě stovky barev a tak dokážeme zajistit původní kůže na vozy Mercedes, Jaguár a jiné luxusní z období padesátých let až do současnosti. A to včetně originální perforace. V naší nabídce nejsou kůže s umělým povrchem (jsou o dost levnější !).

Zhotovení zakázkových kůží trvá od cca 3 týdnů do cca 2 měsíců. Počítejte prosím s tím a kůži vybírejte s předstihem.

Z kůží dodaných zákazníkem neděláme neboť málokdo dokáže obstarat alespoň slušnou autočalounickou kůži. Autočalounická kůže se standartně moc nevyrábí a naší snahou je kvalitní práce včetně poskytované záruky. A záruka by v tomto případě, kdy část materiálů zajišťuje zákazník byla značně problematická (ostatně ve většině servisů či jiných opraven Vás v dnešní době nenutí si obstarávat díly, tato doba již minula). Z podobných důvodů též kůži většinou neprodáváme. Málokdo dokáže určit přesnou spotřebu. U některých barev a desénů je třeba počítat s jiným prostřihem. A cenové srovnání s kůžemi nábytkovými, oděvními a pod. vychází v náš neprospěch.

Čalounění interiéru  – látka

Materiály:
Opět používáme pouze to, co je vhodné do automobilů či jiných vozidel. Standartně máme nabídku několik stovek různých typů tkanin, barev a desénů. Zde je možné vybrat látku z 80 – 95 % původnosti. Do historických vozidel jsme schopni zajistit zcela originální látku. Bohužel v tomto případě cena narůstá o přípravu a nastavení strojů. Na některá poválečná vozidla se v Evropě vyrábí stále původní látky – převážně na německé vozy. Nepoužíváme do veteránů různé silonové plyše a podobné zcela nepůvodní materiály.

Některé materiály jsou skladem, jiné je třeba objednat s několikatitýdenním předstihem. U originálních látek zhotovených na zakázku počítejte s dobou cca 2 – 3 měsíce.

Čalounění interiéru  – koženka

Materiály:
V naší nabídce jsou původní koženky tzv. československé výroby z let padesátých a šedesátých. Ostatní autočalounické koženky používáme z dovozu. Jsou to jednobarevné autočalounické koženky, dobově opět od padesátých let do současnosti.

V koženkách je naše nabídka  také uspokojivá– počet vzorků je něco přes stovku.
Pro značnou pořizovací cenu nemáme koženky z první poloviny dvacátého století. Byly vyráběny trochu odlišnou technologií. Pokud o ně bude v budoucnu zájem, dokážeme je zajistit.

Zpracování

Čalounění děláme tak, jak bylo na daném vozidle v době jeho vzniku provedeno. Nejlepší je, když při renovaci veterána demontujete původní čalounění a uložíte do pytlů. Zvláště u zajímavých a hodně starých aut je lepší, když si tyto díly rozebereme sami. Nechá se tak zjistit mnoho o původním zpracování. Nové dřevěné kostry a pružinové výplety jsou samozřejmostí. Sedadla s kovovým rámem rozebíráme, opravíme špatné části a zajistíme opískování a nástřik. Umíme vyrobit nové výplně dveří a boků.

Do sedadel, kde byly pružinové výplety patří zase jen pružinové výplety. Pokud jsou sedačky vycpané vatou a žíněmi, musí tam opět být vata a žíně a ne molitan. Materiály typu molitanu se používaly až v šedesátých letech. Ale ještě felicie má sedačky vycpávané čalounickou vatou. Zachováváme i původní způsoby pruhů sedadel. Samozřejmě by šlo původní, poměrně složité prošití zjednodušit a tím značně snížit cenu, ale opět našim zájmem je nabízet pouze kvalitní zpracování.

Autokoberce

K pěknému čalounění patří i pěkné koberce do auta. Do vozidel z první poloviny dvacátého století patří pravé vlněné koberce typu „bouclé“. Tyto se vyrábí většinou v neutrálních (nešpinivých) barvách od světle béžové do černé. Barva koberce má ladit s celkovým interiérem. Do novějších vozidel dokážeme zajistit koberce tzv. plyšové, a to snad ve všech možných barvách tak, aby ladily k barvě čalounění. Například na vozidle ZIL bývalého presidenta a generálního tajemníka KSČ dr. Husáka byl interiér dvoubarevný, vpředu tmavší kůže než v zadní části a plyšové koberce přesně ladily s barvou kůže. Koberce jsou obšity kůží. Podobné řešení mají i velmi luxusní vozy z druhé poloviny dvacátého století. V citlivě renovovaném veteránu mají koberce své nezastupitelné místo. Teprve způsob provedení a použité materiály zhodnocují (nebo znehodnocují) čalounění vozidla. Tzv. zátěžové koberce a jiné umělohmotné náhražky a rohožky je vhodnější použít na chodbu paneláku ale určitě ne do zajímavého veterána. Pravda, tyto koberce se dají koupit v různých výprodejích za cenu pod 50 Kč/m2, zatímco pravý vlněný buklák může stát i 2 200 Kč/m2. Na autokoberce (a jiné čalounění) můžeme zhotovit znak výrobce, logo či jiné.


Komentáře nejsou povoleny.